torsdag den 27. august 2015

Måske skulle jeg prøve igen

Det er ikke kun fordi min sagsbehandler har kommenteret på min vægt og fordi min mor sagde, at det ikke kun er få kilo men mange kilo der skal tabes, men jeg vil endelig gerne tabe mig, jeg er træt af at være overvægtig, træt af hvordan andre kigger på en, træt af alle de problemer det giver at være overvægtig, jeg vil gerne ændre det.
Men jeg tror ikke, at det kun har noget med at man spiser sundt og træner, jeg tror, at det også har en indflydelse hvordan en psykiske tilstand er, ikke fordi jeg skal gå til psykolog og snakke ting igennem.

Jeg gik for nogle år siden på et hold, hvor vi trænet sammen en gang om ugen, der fik vi på et tidspunkt en opgave, vi skulle finde tyve positive ting om sig selv i løbet af en uge, hvilket jeg tror er en god øvelse for mig, ikke fordi jeg skal finde tyve ting hver uge, men måske bare to ting pr. uge, men også finde en negativ ting pr. fjortendag, hvor man tager den negative ting og prøver at ændre til det gode.

Negativ ting er ikke nødvendigvis en dårlig ting, det kan også være noget man har svært ved, men som man gerne vil blive bedre til, dermed kan man øve sig på det.
Om det er at blive bedre til at sige fra, når man trænger til ro, om det er at man bliver bedre i en periode til at lave nogle aftaler med vennerne, så kan man ændre det fra noget negativ til positiv.
Det positive er ikke nødvendigvis en fysisk ting eller psykisk ting, det kan også være en lille oplevelse i løbet af ugen, som havde en positiv effekt på mig i den uge.
Om det er at en smiler til en, om man kan lide sit hår i den uge, om man føler man har gjort noget godt i den uge, selv de små ting gælder som positiv.

I forhold til træning og sundt mad, så er en gå tur ikke meget for mange, men for mig er det meget i starten, og så kan jeg altid gør den længere og mere varieret med tiden, jeg gør mere for at komme ud og gå i naturen, gå nogle ture, finde forskellige ture, hvor nogle er korte og andre er lange, nogle går mere op og ned, hvor andre er mere lige ud.
Men også begynde at komme over i motion centret, hvor jeg både er på løbebåndet, men også styrketræner, så jeg kan få det bedre med mine dårlige led.
Om maden, så deler jeg gerne lidt ind imellem, men heller ikke for meget, for man kan let køre træt i at læse om slanke mad og motion, for så føler man sig måske ikke lige så god som den der skriver det.
Det er heller ikke fordi jeg lever helt sundt, vil nogle nok sige, så nogle af mad indlæggene er nok mere om de ting, som jeg gerne gør for at tabe mig, eller som jeg faktisk godt kan lide at lave, selv om det måske er sundt, men godt kunne være sundere.

Men jeg vil gerne tabe mig, så jeg må se at få langt en lille plan, man skal ikke starte for hårdt ud, for så kan man let køre træt i det, og så giver man op, så jeg vil bruge Iforms runner, for der kan man selv taste ens rute ind ved at klikke ruten, og så kan se hvor lang turen har været.
Men man kan også planlægge en tur, hvis man ved, at man gerne vil på en tur på en bestemt antal kilometer, så kan man se hvor turen skal gå hen, for at opnå det ønsket antal kilometer, til jer der gerne vil bruge denne side, så er linket til siden her: http://iform.dk/ruteplanner/tegn#

Men nu må vi se om det overhoved bliver til noget, der må vi se tiden an.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar